Folia jest wykorzystywana podczas codziennej działalności biznesowej — używa się jej m.in. do pakowania zakupionych produktów. Zastanawiasz się, w jaki sposób wykonuje się wydruk na folii? Jeżeli tak, to koniecznie zapoznaj się z naszym tekstem, a poznasz odpowiedź na nurtujące Cię pytanie. Miłej lektury.
Wydruk na folii – z czym to się je?
Zapewne widzisz na co dzień plastikowe reklamówki lub worki foliowe z nadrukiem. Choć może wydawać się inaczej, to w rzeczywistości proces ich przygotowywania nie należy do szczególnie skomplikowanych.
Taki stan rzeczy sprawia, że opakowania foliowe z nadrukiem mogą zostać przygotowane jedynie przez taki podmiot, który dysponuje niezbędną wiedzą oraz wyposażeniem. Z drugiej jednak strony tak wykonane opakowania foliowe z nadrukiem charakteryzują się licznymi zaletami. Poniżej zostały przedstawione jedynie niektóre z nich:
- trwałość — nie musisz obawiać się, że zgniecenie worka czy zamoczenie go doprowadzi do zmycia nadruku przedstawiającego logo firmowego,
- możliwość druku na wielką skalę — dzięki temu można wytwarzać worki foliowe z nadrukiem w dużej liczbie, przy czym zazwyczaj koszt jednostkowy wytworzenia pojedynczego opakowania maleje wraz ze zwiększaniem wolumenu produkcji,
- wysoka jakość opakowań,
- cena — zazwyczaj przygotowanie druku firmowego na opakowaniach foliowych nie należy do szczególnie drogich przedsięwzięć.
Opakowania foliowe z nadrukiem firmowym – jakie są najważniejsze etapy produkcji?
Proces przygotowania worków foliowych z nadrukiem w postaci logo firmowego może oczywiście różnić się w zależności od sposobu działania poszczególnych wytwórców. Generalnie jednak wyróżnia się następujące etapy takiego przedsięwzięcia:
- gruntowanie polegające na nałożeniu na plastikowe opakowanie środka, który poprawia przyczepność farby/tuszu,
- zapoznanie się z projektem przygotowanym przez klienta. W zależności od jego potrzeb może być to na przykład logotyp danej marki wraz z krótkim, charakterystycznym sloganem reklamowych — takie rozwiązanie jest jednym z najczęściej stosowanych,
- etap właściwy, czyli nałożenie specjalnego atramentu na plastikową powierzchnię foliową. Aby można było nałożyć tusz na folię, często pracuje się w warunkach wysokiej temperatury sięgającej nawet stu pięćdziesięciu stopni w skali Celsjusza.
Zakończeniem całego procesu drukowania na folii i opakowaniach jest laminowanie tak przygotowanych torebek. Cel takiego działania jest bardzo prosty: zabezpieczenie opakowania przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych, w tym np. wilgocią czy niską temperaturą.