Opakowanie produktu mówi dużo o firmie, o podejściu do klienta oraz o produkcie. Jest to przecież pierwsza rzecz, z którą klient ma kontakt. Worki foliowe, które charakteryzują się uniwersalnością zajmują główne miejsce wśród opakowań na produkty spożywcze. Jak dopasować opakowania foliowe na produkt? Przeczytaj nasz tekst, a otrzymasz odpowiedź na to pytanie!
Dopasanie opakowania foliowego do produktu
Produkty oprócz tego, że powinny być praktyczne, muszą być również zapakowane w bezpieczny sposób. Wraz z rosnącymi potrzebami na opakowania foliowe, ich oferta stale się rozrasta, tworzą się coraz to nowe rozmiary czy rodzaje opakowań i niełatwo się w nich połapać. Niemniej jednak zawsze należy pamiętać, że rodzaj danego opakowania powinien w głównej mierze zależeć od jego przeznaczenia. Dodatkowo opakowanie może dokładnie tak samo jak produkt kierować do odbiorcy komunikat i to forma decyduje czy zostanie od odczytany i zapamiętany.
Opakowania foliowe – jakie mamy do wyboru?
Opakowania foliowe różnią się od siebie wyglądem, wielkością czy też materiałem, z którego zostały wykonane. Te, które najczęściej można spotkać na rynku to:
- opakowania do zgrzewania
Są one produkowane z bardzo wytrzymałej folii, dzięki czemu świetnie sprawdzą się, aby pakować w nie drobne akcesoria, odzież, zabawki, balony, sztućce, galanterię czy mały sprzęt AGD. Takie opakowania są zgrzewane po dwóch stronach z boku, na dole natomiast są składane na pół, sprawia to, że ich podstawa jest niesamowicie wytrzymała.
- opakowania euro z zawieszką (specjalnym, perłowym usztywnieniem)
Zawieszka sprawia, że produkt można powiesić, jest to niezwykle praktyczne rozwiązanie. Wycięcie tej zawieszki wykonywane jest za pomocą wybijaka pneumatycznego. Takie opakowania można najczęściej zobaczyć na sklepowych standach lub specjalnych hakach.
- opakowania, które są wyposażone w dwa paski i klej dostępny w dwóch wariantach
Chodzi o opakowanie zamykane, w którym jeden pasek kleju znajduje się na klapie, służąc do zamknięcia worka. Drugi pasek natomiast mieści się z tyłu opakowania i pozwala przykleić go trwale do jakiejkolwiek powierzchni. Drugim wariantem jest opakowanie foliowe otwarte, w tym przypadku oba paski kleju mieszczą się na tyle opakowania.
- opakowanie z wkładką w środku
Ta wkładka podkreśla zawartość produktu i pozwala, aby zaprezentował się on w efektowny sposób.
- opakowanie z klapką i klejem
Taki rodzaj opakowania pozwala, aby woreczki foliowe zamknęły się bez używania zgrzewarki. W taki sposób otrzymujemy eleganckie opakowanie, które jest dopasowane do produktu. Najczęściej wykorzystuje się je do pakowania ubrań, gazet oraz zabawek.
- opakowania dziurkowane
Taki typ opakowania wykorzystuje się do pakowania warzyw, wyrobów cukierniczych oraz pieczywa. Są dostępne w dwóch wersjach – z perforacją częściową lub całościową.